HTML

Életem függvénye, a háromdimenziós valóságban.

Énblog, középpontban a sporttal. A triatlonban kitűzött célok eléréséhez végzett munkáról, elmélkedésről, gondolataimról. Rólam.

Friss topikok

  • mata68: Mocskosul megtekerted tegnap azt a bringát :) Nem tudom, hogy voltál-e ma az eredményhirdetésen. A... (2012.07.29. 23:26) Pályára álltam
  • Tepó: Szétröhögtem magam rajta!!! Állat vagy... :-)))) (2012.03.29. 09:25) Itt a tavasz áll a bál
  • Note: @PecsiPeter: KÖszönöm! Alakulnak a dolgok. Kell az a pénz! :-)))) (2012.03.23. 11:23) Második felvonás
  • Note: @ironsun: Még én is gyerekcipőben járok :-) De így öt év "tapasztalatával", azt kell mondanom, hog... (2012.02.27. 21:52) Apa vagyok
  • Note: @mata68, @tepo: Én is jónak gondolom, talán egy picit meg is lepődtem. De igazából az április 15-i... (2012.02.23. 14:03) Edzőtábor

Címkék

Második felvonás

2012.03.11. 21:53 Note

Hat hetes cikluson vagyok túl. Az előző ciklusértékelő írásomban célokat tűztem ki, így a mostani intervallum értékelésénél, a "fikción", az "úgy érzem", "azt mondják" szlogeneken túl, kézenfekvő, általam támasztott "követelmények" megvalósulását is vizsgálom, valamint új részcélokat állítok. A következő ciklus 5 hétből áll a maraton miatt.

Úszás

Mivel a gyors úszást a nulláról kezdtem, így értelem szerűen a leglátványosabb fejlődést itt értem el. 17  úszóedzésem volt. Megközelítőleg 16 órát lubickoltam - azt hiszem ez a legjobb kifejezés az úszásidőhöz tartozó 29 kilométeres távhoz. Ebben a ciklusban teljesítettem a leghosszabb gyorsúszó távomat. 1500 méter. Amikor elpattant egy húr.

Mentálisan erősödtem a legtöbbet. Elhittem mindent amit elhihettem. Ábel folyamatosan öntötte belém a lelket, de ez az a ciklus amikor legbelül is elhiszem, képes vagyok rá. Azt gondolom, hogy tényleg meglesz a 90 perces úszóidő. Nem azért gondolom ezt mert optimista vagyok, ez a véleményem racionálisan is. Pedig inkább optimistán gondolkodom.

Részcélként azt tűztem ki, hogy 100 méteren a legjobb időmet 1:38-ra javítom, míg a másik - talán még fontosabb - részcélom, egy 25 percen belüli 1000 méter leúszása volt.

Ábel már az elején közölte, hogy az 1:38 nem lesz meg, én pedig jó tanítvány szerepében tetszelegve ténylegesen nem javítottam a száz méteres eredményemen. Próbálom Ábelt is boldoggá tenni.

A fontosabbik részcél az 1000 méteres időm volt.

2012 február 06.: 27:13

2012 február 28.: 24:10

A több mint három perces javulás miatt nem törtem össze a 100 méteres időm miatt.

A következő ciklusban remélem, hogy 2000 méterre növelem a hatótávolságom. Remélem, hogy 23:30 körül fogok úszni 1000 métert. 100 méteres felmérőm lehet, hogy nem lesz ebben a ciklusban, ám ha mégis akkor 1:40-en belülire szeretném.

 

Kerékpár

Görgőztem, de végre ráülhettem az országúti kerékpáromra is. Összesen 30 órát ültem nyeregben. Ebből 20 volt a szabadban letekert órák száma. 7236 méter szintet mentem, 500 kilométeren, megbarátkoztam a fejem letépő széllel, és egy csütörtöki nap körbe bicikliztem Gran Canariát. (182 km, 3600 méter szint, 7 óra 51 perc folyamatos tekerés, baráti, helyenként 50 km/h szélben)

Volt egy komolyabb pulzuson történő tekerésem. Egy völgyben, 20 km, kb. 150m emelkedés, állandósult szél.

34,1 km/h átlagsebesség, 152 átlagpulzus. Örültem neki. Nagyon örültem neki. A völgyből hazafelé tartva Gergő közölte: itt 42 a legjobbam . . . .

Cél a következő szekcióra:

Szeretnék 30 km/h közeli átlagot elérni 130-140-es pulzustartományban. Egy kis szélcsendben.

 

Futás

226 kilométert futottam, sokat fejlődtem. Részcélomnak a 6:30-as ezreket céloztam meg 130-as pulzuson. Sikerült teljesítenem. 6:27-es ezreket futottam, igaz rövidnadrágban.

Nem akarom elaprózni a részcélokat. Megjelölöm az általam elérni szándékozott maratoni időt. Az időt amelyben hiszek, amelyre eddig 200000 forintnyi fogadást kötöttem.

Ráadásul olyan emberekkel fogadtam, akiket sportolóként nagyra tartok, és ők már futottak maratont.

Én még nem. De győztes típus vagyok. A teljesítés, mint cél sosem szerepelt a terveim között. Viszont ha már időt kell mondani, akkor a "ha már lúd legyen kövér" elvet helyezem előtérbe.

3:59:59

A Rubicon-t átléptem.

Alea iacta est

 

 

 

 

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://myfunction.blog.hu/api/trackback/id/tr64310531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mata68 2012.03.12. 08:00:53

Bámulatosan fejlődsz úszásban. Mit tesz egy jó edző :)

A 3:59:59 kemény lesz, véleményem szerint elsősorban a súlyod miatt. De nem lehetetlen. Drukkolok, hogy meglegyen.

Note · http://myfunction.blog.hu 2012.03.12. 12:39:22

@mata68: Igen! Tényleg sok múlik egy jó edzőn. El sem bírom képzelni, hogy saját szakállamra mivel próbálkoznék.
Ráadásul a medencében elvégzett munka intenzitása is csorbát szenvedne. Egyedül hamar megbékél az ember.

Maraton: A kitűzött cél nem feltétlen a reálisok közzé tartozik. A teljesítés az mindenféleképp fontos, de az annyira nem motiválna, a reális időm 4:12 körül lenne, de azt gondolom, ha minden összeáll akkor a kezdők szerencséjével behúzhatom 4 órán belül. 5 hét.

mata68 2012.03.12. 15:12:50

@Note: " Egyedül hamar megbékél az ember." Ez abszolút így van. Egyedül nem teszem annyira változatossá az edzést, mint egy edző tenné. A meglévő számos technikai hibámat sincs senki, aki kijavítsa.

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2012.03.13. 11:22:44

Nagyon jól nyomod!
A hozzá állásod is abszolút megfelelő,ezt így kell.Szurkolok,hogy meglegyenek a részcélok meg 4 órán belül a maraton!Nemcsak a pénz miatt ;).

Note · http://myfunction.blog.hu 2012.03.23. 11:23:21

@PecsiPeter: KÖszönöm! Alakulnak a dolgok. Kell az a pénz! :-))))
süti beállítások módosítása